zacni preletovanim komplet vsetkych spjov(za tie roky v teple elektronok degraduju), vymenou kondikov vyrobenych z takeho hnedeho hovna, mozno aj nejakych elytov. nastav pracovne body elektronok. stiahni si schemu aj s nastavovacim predpisom. potom napis, ako to dopadlo. pozor na filtracne elyty, aj po vypnuti je na nich slusne napetie po dlhu dobu!
Les Paul, 3.4.2007 21:12:11
Dik.. No tipujem na nastavenie pracovnych bohov a tak isto na kondiky ale moze byt ze su lampy mikrofonne lebo nic sa s tym nerobilo a samo to v nepravidelnych intervaloch praskalo , sumelo , stichlo a vsetky potenciometre boli na nule sem tam aj zvuk naskocil ked som tam gitaru pripojil....
vakuum, 4.4.2007 11:09:05
Schema:
http://www.radiojournal.cz/schemata/music70.pdf
to praskani muze byt probiti lampy, probiti kondenzatoru, nebo neco jineho. Koncova lampa se probije, kdyz zaporne predpeti G1 vzroste (tj. kdyz se priblizuje ke kladne hodnote). To se muze stat, kdyz maji C506 a C507 velky svod (pro jistotu vymenit!), nebo je vada ve zdroji predpeti, nebo je spatne nastavene - na g1 musi byt oproti K cca -36V, nastavuje se potenciometrama R518 a R519, tak, aby bočníkama R528 a R529 tekl přesně stejný proud - tzn. stejné napětí na měř. místech M81 a M82. Přesné hodnoty ale budou v nastavovacím předpisu, který nemám, ale bez signálu to bude kolem 80mV.
Elektrolyty se musí po několikaletém vypnutí naformovat! Jinak se můžou probít velkým svodovým proudem.
Kdyby někdo měl ten servisni manual, tak ho sem prosim hodte..
Sendy, 4.4.2007 13:00:03
Nastavení konce je 42mV na odporech v desce (1R3), klidně o něco méně, míň to topí. Nastavení ochrany je trochu složitější a při vyjetých lampách problematické. Velmi často bývá ochrana nějakým expertem vyřazena, zesilovač má problémy se stabilitou po přidání výšek a při rozkmitání to obvykle vypne.
ten akoze servisny manual som myslel presne to, na co tu dal link vakuum. mne na opravu stacilo toto.
Les Paul, 4.4.2007 18:41:58
diky chlapci
Les Paul, 5.4.2007 23:54:05
No konecne som si doniesol domov ten zosik... po zapnuti koncove lampy svietili namodro po vytoceni hlbok zacali iskrit... pootm som vsetky korekcie stiahol na nulu a nastavil som katodove prudy na 42mV a stale iskrili... nakoniec prestali asi pri 10 - 15mV... co stym?
Les Paul, 6.4.2007 00:00:46
vymena elektronok?
Karlos, 6.4.2007 12:19:04
Jestli jsi nastavil proudy na 42mV, tak toho radši nech.
Venca ® , 6.4.2007 12:22:58
Já ho mám taky ten zesilovač sice trochu upravený a proudy tam mám 20mA každou elektonkou !!!!
Les Paul, 6.4.2007 12:30:15
Nesom debil ze neviem ze 42mV je napatie ale podla mudrej knizky to odpoveda katodovemu prudu 30mA takze asi tak
Vyměň ty dva kondenzátory, co jsou na předpěťové desce /u trimrů/. Dej tam MKT209 220n/1000V.
Les Paul, 6.4.2007 19:46:50
dikes. Sorry vyznie to blbo ale mohol by si mi vysvetlit preco prave tie kondiky a kvoli comu tie lampy tak bolbnu... nechcem to vymenit len tak ze o tom nic neviem...
vakuum, 9.4.2007 17:52:32
Kondenzátory časem stárnou, může se jim zvětšit svod - jako by se zapojil paralelně s kondenzátorem odpor. Ten kondenzátor je mezi anodou (+250V) a mřížkou (-35V). Když má kondenzátor svod, vytvoří se s odporama mezi mřížkou a zemí napěťový dělič, který působí proti zápornému předpětí mřížky. Čím je zápornější napětí na první mřížce, tím je elektronka více zavřená (teče menší proud). Se zvyšujícím se napětím na mřížce proud roste a až překročí určitou hranici, dojde k výboji uvnitř elektronky. Tím se vybijou kondenzátory zdroje, klesne napětí, výboj přestane a všechno se opakuje - to by mohlo být to praskání. Je pravděpodobné, že výbojem se zhorší vakuum v lampě a výboje nasazují snadněji.
Kondenzátor musí být na 250(napětí předchozí lampy)+40(cca záporné předpětí)+40(střídavá složka signálu)=330V minimálně, radši 1000V.
Jen bych to upřesnil v tom, že na anodách invertorové ECC85 v M70 je okolo 300V a u střídavého budicího napětí je třeba počítat se špičkovou hodnotou, plus bezpečnostní rezerva. Minimum je tedy MKT208 na 630V.
Les Paul, 10.4.2007 09:40:42
diky moc zas som o nieco mudrejsi
Les Paul, 14.4.2007 11:39:12
super uz to fachci len pri vyssej hlasitosti mi chyta nejaku rusku alebo taku nejaku stanicu
... neviem sa toho zbavit
na vstupe paralelne kondenzator k zemi nepomaha? nejake desiatky pF.
Na kterém vstupu?
skus na tom, ktory pouzivas, pripadne na vstupe koncaku, na tom trimri nastavenia citlivosti koncaku. nemas niekde nieco netienene? respektive to robi aj po zakrytovani? mne toto nerobil tak mozno trepem blbosti. sinclair, nenastvi sa na mna...
Sendy, 14.4.2007 18:49:25
Music 70 byl vyráběn v době, kdy prakticky neexistoval elektromagnetický smog tak, jak jej máme dneska. Aby se z něj nestávalo rádio, musíš spáchat mračno úprav, víceméně individuálních.
divne, mne nechytal absolutne nic, aj odkrytovany. iba trochu sumel predzosilovac.
Les Paul, 14.4.2007 20:12:42
No. Ked na tom hram tak pouzivam vstup Gitara 1, Gitara 2 nefunguje. Ked zvysim hlasitost tak niekedy slabsie a niekedy dost dobre mi chyti nejake radio. Neviem teraz ci ruske , ukrajinske ..ale taky nejaky jazyk
. Inac ak menim hlbky a vysky nic sa nemeni tak isto chjyta tu stanicu...
Les Paul, 14.4.2007 20:14:52
Ten kondenzator na vstup pripojit som este neskusal leob osm dnes nemal cas ale skusim to a potom sa ozvem
Les Paul, 14.4.2007 20:16:43
Inac neviem kazdy hovori ze ten predzosilnovac sumi.. ja tam nic take nepocujem len slaby sietovy brum ale aj to len slaby... Ale aj tak ten predzosilnovac pojde prec a namiesto neho pripojim nejaky gitarovy s lampami...
musis skusat blokovat signal proti zemi. neviem kam sa chyta a detekuje to radio, tam je ho treba zatlct. skusaj.
Zkus jednu věc. Vem 6,3 jack s připájeným 1m-2m kusem stíněného kablíku, na konci "otevřený", asi tak 15cm živé žíly musí koukat ven. Zapoj ho do vstupu, zesil a pokud to nebude nic "chytat" a bude tam jenom šum, tak vem ten kabel od kytary a oběs na něm třeba souseda, případně si zkontroluj zapojení v kytaře.
Ovšem pokud se tam s tím zkušebním kablíkem něco ozve, budeš muset ke kytarovým vstupům, přímo na jack zásuvky přidat keramické kondenzátory cca 220-680pF, možná víc, až za ten kytarový RC článek proti zemi /proti kostře jacku/.
Zkus jednu věc. Vem 6,3 jack s připájeným 1m-2m kusem stíněného kablíku, na konci "otevřený", asi tak 15cm živé žíly musí koukat ven. Zapoj ho do vstupu, zesil a pokud to nebude nic "chytat" a bude tam jenom šum, tak vem ten kabel od kytary a oběs na něm třeba souseda, případně si zkontroluj zapojení v kytaře.
Ovšem pokud se tam s tím zkušebním kablíkem něco ozve, budeš muset ke kytarovým vstupům, přímo na jack zásuvky přidat keramické kondenzátory cca 220-680pF, možná víc, až za ten kytarový RC článek proti zemi /proti kostře jacku/.
Kurvááá, Martine smaž to
Les Paul, 15.4.2007 11:32:58
diky vyskusam
Les Paul, 15.4.2007 11:35:39
Sinclair - predomnou byvaju cigani takze dufam ze ten kabel bude zly
tak potom uz viem koho obesim
mechanik ® , 15.4.2007 14:17:58
Les Paul, 15.4.2007 21:59:49
Machanik keby si vsetko vedel tak pohladat na nete jak toto. Tu stranku som objavil pred sto rokmi... ale inak dik
Mezi vstupem MIKRO 1 a GITARA 1 je RC člen /odpor myslím 100k a polystyren.kondík/. Zkus ten kondík odpojit.
Les Paul, 17.4.2007 00:08:22
ano M1 a na nom 1nF paralelne