dusan, 25.10.2007 11:59:39
mimochodem jsem omezený velikosti krabičky vleze se tam 12 led když mezi nimi dělam mezeru 0.5mm chtěl bych je tam dat pevně na tistaku ne tahat dratky. děkuji
dusan, 25.10.2007 12:12:06
chyba centimetru
SMITH, 25.10.2007 15:51:45
www.stavebnice.net
mechanik, 25.10.2007 19:17:06
www.google.sk
€gr€s, 25.10.2007 20:30:01
dusan, 25.10.2007 21:04:47
dekuji chlapi nečekal jsem takovej zajem. Jsem začatečnik
vrtacek, 25.10.2007 22:28:08
Dan, 26.10.2007 00:03:24
A co treba atmega8? stoji 30kc a muzes ovladat treba 400ks LED pokud predpokladam ze 2 piny pouzijes jako ADC
Ja jsem si proste musel rypnout
Nebo ja mam udělaný normalně z komparatorů a před tím udělanej usměrňovač z OZ a LED mě žene proudovej zdroj, záleží na tobě kolik dáš LED a funguje spolehlivě, já ho mám udělaný z 12 LED, schema pošlu jestli chceš
dusan, 28.10.2007 13:20:29
jo měl bych zajem e mail dext3r@seznam.cz
dusan, 28.10.2007 13:33:29
ještě k te Atmega 8 učim se to zatim a ještě nic moc neumim a tot bych nedokazal pokud bys mi poslal zapojeni aprogram tak neni problem. mimochodem učime se to na Amega2560
Dan, 28.10.2007 22:17:23
Ahaaa
Pan je pravdepodobne taky z Vakuovky, ze jo? Usuzuju podle tech atmega2560, ktere se tam nakoupily pred rokem. Hlavne odeme necekej ze ti sem vyvrhnu zdrojak, tedka studuju v brne a chteji po me tolik kokotin, ze nevim ktery protokol mam driv zprasit
Nemam cas ani na SVUJ vyvoj...
Schema by vypadalo asi takto: Atmega8, je jedno jestli v DILu nebo TQFP, na dvou vstupech ADC (kdyz predpokladam ze to bude pro oba kanaly) kond, trimr, schottky diodu a dalsi kond. Potom LEDky by mohly byt povesene na zbylych pinech bud proti Vcc nebo multiplexne (je mozno jich zapojit az 400ks). Myslim ze ing. Kral Ti s tim urcite bude ochoten poradit, teda pokud jsi z "vaksny"
dusan, 28.10.2007 22:25:31
Nj vakuvka se nezapře..největší kaňouři pod sluncem
No jelikož už asi vim o koho se jedna tak budu k tobě brachu posilat pro rady
Pozdravujte Fedrmana kaňouři. Vylezete ze školy a budete blbí jak tága. Všecko, co Vám ten pán naleje do palic je zpola blbě.
dusan, 30.10.2007 15:39:36
Sinclere: federmann je jeden z mnoha učitelů co na této škole vyučuji. A uroven jednoho učitele nevypovida o kvalitě školy. Samozřejmě nechci pochybovat o kvalitach pana Federmanna ma v leckterych věcech pravdu ale může se aj mílit. Nejsem ale opraavněný toto posuzovat to necham na vás.
dusan, 30.10.2007 16:38:33
Dan: muže Atmega8 zpracovat analogovej signal?
Sendy, 30.10.2007 16:57:39
Ty jsi z vakuovky ? Co Bialek nebo jak se jmenuje, ten je myslím zcela jinačí třída...
dusan, 30.10.2007 18:31:01
Ing. Biolek mě neuči,ale podle toho co sem o něm slyšel tak na tom bude profesně dobře,ale toto ja posoudit nemůžu.
Sendy, 30.10.2007 18:46:20
Jo, Ing. Biolek. Je to tuším dobrý známý od jednoho kolegy.
dusan, 30.10.2007 19:34:34
sendy: vy učíte?
Sendy, 30.10.2007 20:00:54
Ne, neučím. Ale několikrát mne kdysi přesvědčovali, že bych měl.
BTW, na fóru až na výjimky "tykáme si a říkáme si soudruhu"
dusan, 30.10.2007 20:23:43
sendy:Ja nevim ,vzhledem k tomu že maš vyšší znalosti tak k ve me vzbuzuješ uctu.
Pro vsecky( hlavně pro sinclera): Miochodem vakuovka neni špatna škola ale pokud člověk nevede samostudium tak opravdu bude vědět houby ale tak je to i na jiných školách.
zdeněk, 30.10.2007 20:39:15
dusan- ATmega má A/D převodník takže by to jít mělo.
Sendy, 30.10.2007 20:50:35
Samozřejmě, pokud bude člověk spoléhat na to, co mu ve škole nalijí, tak bude ztracen. Jednak se technika rychle rozvíjí, jednak vyučující bohužel často příchodem na školu ustrnou a ztrácejí kontakt s realitou a praxí (čest výjimkám), a pokud mají učit stále nové a nové věci, bývá to špatné.
dusan, 30.10.2007 21:32:42
Svatá pravda. Ikdyž musim řict že po změně vedení se škola otevřela novejm technologiim a nevyvyjí se to tam špatně. Vakuovku můžu jen doporučit www.roznovskastredni.cz
Dušane, něco na té škole pěkně smrdí, jestliže se sama nedokáže zbavit takových lidí, jako je Federmann. Ten napáchá na jednom ročníku daleko víc škod, než pak stihnou pak v dalších ročnících napravit dva opravdu dobří kantoři. A to je průšvih hlavně pro ty kluky.
dusan, 31.10.2007 19:54:14
Na vakuovce nesmrdi nic.
dusan, 31.10.2007 20:04:06
vakuovka voni
Sendy, 31.10.2007 21:00:41
No podle poslednícj postů pana F. na jiném fóru to spíš vypadá, že tam vypouštěli nervový plyn
dusan, 31.10.2007 22:04:41
No hodně učitelu tam s panem Federmanem nesouhlasi. Ja ty jeho konce použivam a na domaci poslouchani idelani tak do 50w v poho, zatim sem to provozoval jen tak zkušebně ,ale fakt bez problemu. jedine s čim s nim nesouhlasim jsou ochrany rpostě pojistka ve zdroji to nezachrani.
Sendy, 31.10.2007 22:40:44
Otázka je, co je lepší - záporné znalosti, nebo žádné. Taky mne pár věcí naučili tak, že když jsem odevzdal v nejlepší víře výkres rozvaděče automatiky, chytl se mistr výroby za hlavu a řval, který debil nás učil číslovat přístroje a kontakty... pak si zničeně sedl a ptal se, jak je ten vyučující starý. Pak nám radostně sdělil, že se tohle používalo snad jen pár let koncem 60. let a ustoupilo se od toho
dusan, 31.10.2007 23:10:13
Možna by prozpělo založit diskuzi čistě o vakuovce
zdeněk, 1.11.2007 12:14:41
Myslím že většina těch co tu kritizují by nikdy nešla učit na SŠ. Tak nadávat z poza rohu to jo. Tomu podle mě odpovídá i kvalita výuky. Ať už je pan F. jakýkoli, musím mu přičíst k dobru že studenti si alespoň něco postaví, naučí se pájet... Na mnohých školách není ani to.
Student, pokud chce být dobrý, musí studovat sám, a věnovat oboru dost svého volného času... Doufám že nepřijdou nějaké princiliálně nové součástky po tranzistorech, to by byl zas záhul
Sendy, 1.11.2007 12:25:56
Ale o tom žádná, v některých ohledech se najdou horší případy... ale aby vyučující neměl elementární početní znalosti, které jsou na SŠ předmětem výuky a prokazoval katastrofální neznalosti, a hlavně je dál šířil... to je trochu moc
Sendy, 1.11.2007 12:37:05
S tím učením na SŠ... na leckterých je to spíš krocení zvěře než výuka. A upřímně řečeno... zatraceně je jiná situace dlouho sloužících zasloužilých a nastupujících pedagogů...
Když mne před X lety lámali, jestli nechci jít učit, a řekli mi, jak je to honorováno v prvních pár letech na škole, tak mi došlo, že se školství řítí do záhuby. Nejlepší byl argument pana ředitele (bývalého soudruha ředitele, post privatisation) že "škola je plno nadšení, je to spíš velký koníček předávat znalosti a občanská povinnost", "nehledáme až tak velkého odborníka na techniku, jako spíš dobrého spolupracovníka" "vím že z takových peněz mladý člověk nevyžije, ale jednou zestárne" a "každý odborník by měl mít aspoň rok za život povinnost vzdělávat studenty, jinak to u mne není odborník"
.
zdeněk, 1.11.2007 12:46:57
Sendy je to tak trochu pravda, pokud znalosti které jsi během života získal nikomu nepředáš, je to škoda.
S penězi je to pro vysokoškoláka špatný, ale vem si že dělník co dělá někde na mašině v továrně či ženská co vine motory oba berou někdy daleko méně. Je opravdu nutný to brát jako určité poslání, jinak by jsi to nedělal.
zdeněk, 1.11.2007 12:49:26
a koneckonců spousta učitelů má "vedlejšák" takže jsou na tom s penězi trochu lépe. U nás v ulici má jeden z učňáku hospodu, takže si nežije nejhůře
Sendy, 1.11.2007 12:52:45
Ty znalosti dají předávat i jinak, nejen ve škole.
Nelze přece směšovat vysokoškoláka, který dost dlouho studoval (a že to leze do peněz) a dělníka, který hákuje někde na lince a vyšel z osmé obecné. Jinak by nebyl problém, aby učili na SŠ ti absolventi osmé obecné...
zdeněk, 1.11.2007 12:59:43
No sendy u nás v kraji i při maruritě jdeš často na dělnickou pozici. Nástupní plat tak 13000,takže pokud máš průmyslovku či gyml,dělat učitele není až zas tak finančně nevýhodné. Doděláš si pedagogické minimum a je to.
Jinak se nemíním bavit o tom že dělník vyjde z osmé obecné, mimojiné je to povolání mého otce a ten má maturitu.
Sendy, 1.11.2007 13:00:46
Je to blbé, ale myslím si, že někdo, kdo učí nějaký špičkový technický předmět, by měl nějak držet krok s dobou a po večerech dělat vedlejšáky odborného typu.
Nevím jak kde a teď, ale známého přesvědčovali, jestli nechce jít učit odborné na SŠ jako externista, 6 hodin týdně volitelné předměty. Chtěl to i vzít, ale jak slyšel velikost odměny a pak argument "to víte, kdybyste byl lektor angličtiny, dáme vám 3x tolik, ale odborné předměty už neletí", tak se zatvrdil.
Sendy, 1.11.2007 13:03:54
Jsou dělníci a dělníci, někde se za D považuje seřizovač strojů který má znalosti 2. ročníku VŠ, někde je D opravdu jen cvičená opice, která na dotaz "na kolik % to tolerujete" (ženská na pracovišti, kde se kontrolovaly kondenzátory) "já nevím, mistr mi tady vždycky ráno udělá fixem čárky".
Hill, 1.11.2007 15:52:03
Ještě, že na dotaz "a co tolerance?" neodpověděla "díky, zatím pravidelná..."
Zdenku, teď se Tě zeptám, co je lepší: jestli blbě zaplacený kantor, co leje děckám do hlav pitomosti, nebo žádný. Co je horší?
Šel bych za odpovídající plat učit hned a nemějte péči, s těma zdivočelýma smradama bych si dost snadno poradil-a dokonce je při tom krocení i něco naučil. Za pár měsíců by mi sami lezli do kabinetu vytahovat rozumy navíc.
zdeněk, 1.11.2007 19:22:14
sinclair - nám na škole vyložené nesmysly do hlavy nikdo nedával. Někteří učitelé byli slabší,ale ti nám v podstatě předčítali učebnice. Problém pouze byl pokud učebnice byly staršího data, to již byly informace zastaralé. Takže jsme probírali TTL, ale CMOS jen trochu, na GAL či FPGA čas nezbyl.
Pokud něco škole chybí tak sdělit konkrétní návrh, třeba i jednoduchého zapojení. Takže jsme se učili o zesilovačích, ale jak je navrhnout už ne(to je problém i na VŠ).
Když tak všichni sledujete moderní trendy, tak jak se spočítá, či je definovaný činitel teplotní stabilizace u jednostupňového zesilovače napájeného z děliče v bázi? Na střední i na VŠ v jednom předmětu nás to vyučovali blbě. Budínský to měl už v roce 1963 správně, ovšem pak se zavedly určitá zjednodušení a od té doby se to opisuje. Je z hlediska teplotní stabilizace pro křemíkový tranzistor lepší velký odpor děliče v bázi, či malý?
Musím ale uznat že i v SŠ učebnicích to je blbě.
Jinak na tvou otázku je jednoznačná odpověď – alespoň nějaký. Jít makat do fabriky místo školy můžeš kdykoli, ale zpátky už je to těžší.
Tož teď nevím, kdo z nás je natvrdlý. Zajímá mě, zda je lepší kantor, který Ti do hlavy leje voloviny, které Ti v praxi vůbec k ničemu nebudou a naopak Tě jenom zmatou, takže se to o čtyři roky později budeš učit znovu a jinak, nebo jestli je lepší žádný v tom smyslu, že ho prostě nebudu poslouchat a naučím se to sám a správně. Já pořád nemůžu pochopit, jak je možné, že Federmanna ještě z té školy nikdo nevyhodil-to je tam i vedení podobného ražení?
zdeněk, 1.11.2007 20:46:45
," nebo jestli je lepší žádný v tom smyslu, že ho prostě nebudu poslouchat a naučím se to sám a správně."
S tím lze jen souhlasit. Najdi mě člověka co toho je ale v patnácti schopen.
Máš pravdu, asi žádný-já to beru podle sebe a budu asi výjimka, měl jsem totiž na střední podobně slabého kantora. Protože mě to zajímalo a už jsem o tom ledacos věděl tak mě sralo, že onen kantor mi v podstatě nic nového, co bych už nevěděl z kroužků ze základky, nedává. Tak jsem lozil po knihovnách sám...
A druhá věc je, že oni ti kluci vlastně ani nejsou schopni sami detekovat, že ten kantor je slabý, případně je krmí evidentními hloupostmi. A když už na to nějaký vnímavější a technicky vyspělejší jedinec přijde, případně ho doslova přistihne při lži, tak se nad tím raději mávne rukou a "hlavně prolézt a odmaturovat"..Co na tom, že do praxe půjdu s prázdnou hlavou..
Sendy, 1.11.2007 21:25:16
Nevím, co a do jaké hloubky F. učí, ale kdybychom začali rozpitvávat některé mé exspolužáky, kteří taky učí něco podobného, asi bychom zjistili podobnou katastrofu. Běžný studentský průměr nějaké základy naučí (když to jedou třeba 10 let v kuse z knížek, tak to už musejí ovládat, i kdyby nechtěli), Nortonova věta je pořád stejná, takže moc škodit nemohou. Ale jakmile by vyběhli z těchto mantinelů, byl by to asi Cimrman 2. I když na druhou stranu by asi klidně souhlasili s tím, že se pletou a rozhodně by nepředváděli kupu demagogie, jakou vidíme.
zdeněk, 1.11.2007 21:54:40
sinclair, tak to jsi dobrý, podle mě to je pár lidí ze sta. Ono jde také o duševní schopnosti, v osmnácti by už to bylo daleko více lidí, nehledě nato že už máš jakési základy, víš co je napětí a proud. Kniha ti také nedá vše, neodpoví ti na otázku jako učitel a někomu takový způsob učení nevyhovuje. Ale jak tady už někdo napsal, učitelů je na SŠ více, každý učí jinak, to že jsou někdy rozpory tě upozorní nato že se některý z nich mýlí.
Dnes je moderní české literatury o elektronice málo, člověk musí studovat v angličtině. Pak pomůže třeba i průměrný odborník co zprostředkuje znalosti ze zahraničí do rodného jazyka. Na panu F. mě zarazilo že překládá na živě.cz z čínštiny. Ovšem mnoho názorů má chybných a jeho nejhorší vlastností asi je že neuzná vlastní omyly.
Sendy, 1.11.2007 22:38:29
Já nevím, ale když člověk obejde antikvariáty, najde spoustu literatury - sice ne moderní, ale základy jsou stejné pořád. Navíc máme internet atd., spousta knih je někde na warezech.
zdeněk, 1.11.2007 23:03:53
sendy a v čem nemám pravdu? Sám mám doma starší literatury dost, ale některé věci tehdy prostě ještě nebyly, nebo o nich nebylo podrobně napsáno. Jako základ to je dobré, ale pak stejně musíš přejít na anglickou literaturu, to že je na warezu s tím nemá nic spoječného. Tím se jenom vyhneš ohromným částkám za její pořízení, ale na přečtení takové knihy dáš daleko více úsilí a hlavně času.
Sendy, 1.11.2007 23:37:38
Ale jo, souhlasím. Stejně je dobrá znalost angličtiny nutná, zvykejme si na to, že leckteré publikace prostě v českém překladu nebudou. Servisní manuály, co mi chodí do ruky jsou taky v anglině a překládat je nebude nikdo.
Dan, 2.11.2007 01:13:45
Ale copak ? Vidim, ze jsme se od VUmetru dostali zase k panu F. Je docela odvazne tvrdit, ze se jedna o "slabeho ucitele, ktery Ti do palice leje voloviny co Ti budou v praxi k nicemu" nebo jak to kdosi napsal.
Jeste nez uvedu na pravou miru zpusob vyuky panem F., zodpovim otazku jestli AVRko sokaze zpracovat audiosignal, jak se tady kdosi ptal... Teoreticky dokaze, ale podle vlastnosti ADC a pri <16MIPS jej dokaze spis ZPRZNIT, nez zpracovat. Tak asi takto
A nyni k panu F.
Jak jiz tady kdosi psal, mnozi ucitele na "vakuovce" maji k jeho uceni vyhrady. Z nejvetsi casti vsak prave pro to, ze pan F. to bere spis jako jeden z mala prevazne PRAKTICKY. Vetsina ostatnich do nas celou dobu husti gigabyty teoretickych kravin, ktere jsou v praxi naprosto nepouzitelne a jen zahlcuji prostor pro to, co by jsme meli vedet.
Dan, 2.11.2007 01:14:06
Take se zde nasly jiste exoticke bytosti, u kterych hodina vypadala jako opisovani knih v klastere. Treba misto toho aby ten dotycny proste jednoduse popsal jak funguje FET a jake je obvykle zapojeni, opsali jsme 20 stranek z Matatka, kde byly pomalu i vypocty elektrostatickeho pole mezi G a S. "A obrazky 239-344 zadoma prekreslit." Nad tim nezbylo nez se povznest, ale co ma delat tech zbylych 25 lidi z 28, kteri jeste nevi, jak ten FET funguje???
Nas jako slaboproud pan F. ucil celkem 3 predmety: nejakou Digitalni techniku, ci jak se to jmenovalo, potom Konstrukci a Silnoprouda zarizeni. Vzdy se to ale snazil pojmout prakticky, napr. misto nekonecneho rozebirani [karnagovovych] map, jak to bylo u vetsiny jinych ucitelu obvykle (na nic jineho se asi nezmohli) pan F. proste vysvetloval, jak ktery (treba) citac funguje, jak postupovat pri navrhu, co pouzit, pripadne jak to odsimulovat a obcas nejake zajimavosti nebo rady ke konkretnim dotazum studentu a jejich "vyvoji el. zarizeni". Toto je urcite pro vetsinu vydatnejsi, nez ten predchozi pripad; nemam pravdu??? Obdobne to vypadalo i v jinych predmetech, co ucil. Vyuka pana F. vsak ma jiste specifikum- nikoho nenuti si z te hodiny neco odnest. Takove, kteri ani nevnimaji nebo delaji bordel proste ignoruje. Bohuzel takovych byva obvykle kolem poloviny a potom kdyz zjisti ze nic neumi a ted to zrovna potrebujou se casto dozvidam tvrzeni: "JE TO BLAZEN" Tak asi tolik k panu F.
Nakonec jeste jeden vyrok jednoho blize nespecifikovaneho ucitele: "Ja nemuzu vedet vsechno, nejsem Federmann"
Takze kecy jako ze "tento kantor je slaby" bych si radsi nechal pro sebe.
Sendy, 2.11.2007 03:05:56
Neznám ho osobně, ale ty katastrofální díry v základních znalostech, které zrovna včera předvedl jsou děsivé
zdeněk, 2.11.2007 04:12:48
Dane, toto pan F. napsal na jednom fóru.... fatální chyby!!!
"Federmann napsal:
P=U*I
I=U/R
P=U(U*R)
100dB
U=1-100 000
U*U=1-10 000 000 000 *R
tedy 200dB
světe div se!
120dB ve výkonu je tedy pouhých a ubohých 60dB v napětí
50dB mám rozsah regulace korekcí (již je třeba sním umět zacházet)"
Sendy, 2.11.2007 08:01:20
A to je ještě lepší příklad, bylo hůř.
Dane? Co Ty na to?
Vzdyt je to predci uplne v poradku, Feda by mu dal jednicku.
Láďa, 3.11.2007 22:41:31
Unas byl ucitel stejnyho razeni
a vyhodilyho