text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 Další Nejstarší

Napajanie

Vik
, vloženo: 23.7.2007 12:59:06
« » 39536
Ahojte pratelia!
Chcel by som od Vas nico opitat? K zosilnovaci chcem pridat prepinac vstupu (AR8/2001 str.6 -zlty). Ma napajanie na 12V. Mozem pouzit dva samostatne trafa (jeden zosil,druhy prepinac)alebo je lepsie jeden trafo? Lebo ci nebude napajanie pre prepinac zrusit zosilonac? Pridam aj schemu (vid. obrazok)
Za vsetky informacie Vam dakujem (viz fotka v galerii)
Vik, 23.7.2007 12:59:47
Banda ® napsat vzkaz uživateli Banda, 23.7.2007 23:00:17
Pokud máš a chceš, tak dej dvě trafa a hlavně nezapomeň propojit země obou zdrojů. Jinak ten přepínač je trochu překombinovaný, ale důležité je, aby sloužil :-)
Hodně zdaru.
Ivoš, 24.7.2007 01:25:51
asi bych měl strach z přeslechů u tý 4052..., a trafo, to mít vlastní nemusí.
Vik, 25.7.2007 11:52:47
Ma niekto skusenosti s 4052? A keby som dal ine IC namiesto 4052, a ktomu tranzitor ktory by spinal relé? Alebo nema niekto schemu alebo odkaz na prepinac vstupu? Za informacie dakujem
jenda23, 30.7.2007 16:11:11
Ale tak neco bych mel kdyztak se ozvi;-)
Martin, 30.7.2007 18:08:16
4052 si nechejte pro hratky s cislicovou technikou, na prepinani audio potrebujete obvody na to vhodne, jedna se zejmena o sum a preslechy.
Dalsi moznost je pouzit rele, tedy neco takoveho: http://www.jaknato.cz/konstrukce/audioprep.htm

Schema monitoru

Clusoe
, vloženo: 25.7.2007 17:21:20
« » 39570
Ahoj,
může mi někdo poradit, kde se dá sehnat schema monitoru AOC HT731? Natáhl se mu obraz do šířky a nereaguje na digitální ovládání. Nebo ví někdo, v jaké části je problém?
Děkuji.
jenda23, 25.7.2007 19:08:23
Mozná je to vysokym napetim nebo rozkladama:-(
Clusoe, 26.7.2007 12:19:52
Změna anodového napětí by to patrně roztáhla i na výšku. Asi to budou ty rozklady, ale bez schemata vůbec nevím, kde je hledat.
Ivoš, 26.7.2007 22:13:19
ahoj, na eserviceinfo.com sice HT731 přímo asi nenajdeš ale to asi není označení monitoru ale šasi, určitě tam najdeš schema alespoň něčeho hódně podobnýho....8-) 8-) 8-)
jenda23, 27.7.2007 12:10:35
Kde mas hledat, no vetsinou to byva naky obvod TDA(vetsinou v pouzdre jak vykonovy zesilovače, třeba jako tda 7294)tak ho najdi a najdi si vod nej datasheet a tam by maly bejt vyznaceny naky prubehy na jednotlivejch pinech a tak nezbejva nez vzit osciloskop a merit, kdyz je vse v poho tak zmer seriovej odpor elytu a kdyz je vse ok tak pocitej ze vodesel procesor :-(
Sendy, 27.7.2007 13:30:47
Projdi si všechny součástky v obvodech kolem vychylovaček řádků, možná narazíš na podivný bipolár nebo kond uF na pár set V, který bude kaput, nebo přerušený výkonový odpor. Funguje vůbec nějaké ovládání z menu ? Posun nahoru, dolů apod. ?
Clusoe, 30.7.2007 08:28:43
Ovládání ve vertikálním směru fungovalo. Dokonce v horizontálu fungoval posun. Nefunguje pouze rozměr v horizontálu (trvale roztaženo a nereaguje na + ani -). jen tak namátkově jsem měřil přechody na tranzistorech a diodach a našel jsem svod na modulační diode DMV1500M. Aspoň si myslím, že je to svod, protože v odou směrech vykazoval odpor kolem 20 Ohmů (po vypájení). Na zkoušku jesem tam dal usměrňovací diodu (výkonovou) a zapnul. K původní chybě se přidalo i rozostření (posun napětí na G3), za chvíli se přidalo jemné pískání (asi VN trafo) a pár vteřin zhasnul. Po dalším měření přechodů jsme našel odpálený výkonový tranzistor 2SC5909 (báze - kolektor ve zkratu). Pak jsme změřil ohm. odpor vinutí horizontálu a naměřil jsem 0.5 Ohmů (při přesnosti můjho měřáku to znamená asi zkrat), takže jsem to už raději dál nezkoušel. Výsledek: Vypadá to na nový monitor.
jenda23, 30.7.2007 16:01:32
Maš uplnej recht, je to na novej monas, nebo previnou vychylovacky :-( a vymenit vse co je spatny,takze asi skoro vse:-D

výhybka

fido
, vloženo: 26.7.2007 16:22:48
« » 39587
Ahoj, chtěl bych poprosit o vaše názory. Co říkate na tuhle výhybku? http://fido.acrew.info/esl_xover_manual.pdf
Má to cenu stavět?
Díky za názory.
Martin, 26.7.2007 19:31:50
Když si k tomu navrhneš desku podle zásad audio a nepoužiješ tu parodii, tak to má cenu.
Dále místo těch tkaniček tam pochopitelně patří stíněné kabely pro audio a pro 230V je bezpodmínečně nutný kabel s dvojitou izolací.
Sendy, 26.7.2007 21:02:38
To je konstrukce jak bič. Mračno OPA2134 a naprosto debilně navržený plošák, ten zdroj je masakr.
fido, 26.7.2007 21:58:28
Můžete mě prosím nasměrovat někam, kde se dočtu ty zásady návrhu desek pro audio? Něco vím, ale to budou ty nejhrubší základy. Nějaká literatura či webová stránka?
jenda23, 27.7.2007 12:33:42
Jestli chces muzu ti poradut jak to delam ja, ja to delam tak ze kdyz je to stereo tak mezi jednotlivejma kanalama na plosnaku tahnu cesticku ktera je uzemnana, napajeni samozdřejmě nejsilnější, jinak co nejkratší cestičky (to kvuli rušení a přeslechum)a jinak zdroj je vždy mimo desku s předzesilovačem a je v kisně umistenej vždy na strane koncaku(jsou min nachylny na rušení z trafa)no je toho strasne moc to by sesm neveslo :-D
fido, 27.7.2007 17:21:34
jenda: tohle mám zrovna zmáklý, myslel sem ještě vyšší level :-)
Honza ® napsat vzkaz uživateli Honza, 27.7.2007 18:22:53
jedna poučná scéna: http://jan-dvorak.yc.cz/crowd.wmv (je to vystřižené ze seriálu IT Crowd) :-D (viz url odkaz)
Geograf, 27.7.2007 21:54:23
jojo Partička IT, bezva seriál *THUMBS UP* , vřele doporučuju všem ;-)
Honza ® napsat vzkaz uživateli Honza, 27.7.2007 21:58:00
to tedy, špičkový seriál. Bohužel má zatím jen 6 dílů. Nevíte někdo jestli se chystá pokračování?
Geograf, 28.7.2007 05:00:56
taky mám 6 dílů v CZ, o pokračování nevím
Honza ® napsat vzkaz uživateli Honza, 28.7.2007 11:28:52
Geograf: v CZ znamená s dabingem?
Geograf, 28.7.2007 16:44:24
jo s CZ dabingem
peter, 29.7.2007 11:35:43
Martin, 29.7.2007 12:15:15
Tak tohle zrovna ne, protoze TL07x.
fido, 29.7.2007 13:42:54
právě, chci něco lepšího, TLxxx sem zavrhnul rovnou. Zajimaji me hlavne OPA. kdybyste někdo měl nějaké ozkoušené zapojení tak sem s ním !

Philips

souba
, vloženo: 28.7.2007 09:18:01
« » 39612
Do galerie se mi fotku nepodařilo umístit.
Zkusím zítra.
souba, 29.7.2007 07:16:14
Fotka je v galerii

Lasery

DeadMAN
, vloženo: 27.7.2007 18:22:14
« » 39600
Páni, našlo sa trošku financií, a veľmi ma láka kúpiť si laser (myslím na disko) Cenovo by sa to motalo okolo 10 000 Sk... Mam nejakych kandidátov:

Silverstar Ecoline EL - 40G
EL-60G/EL-40G - popis

Je to do skôr menšej miestnosti (+- 3x10 metrov)
Je tu niekto taký, čo sa v tom vyzná, alebo ničo podobné vlastní? Ako je to vlastne s výdržou tej diódy? (viz url odkaz)
DeadMAN, 27.7.2007 18:23:01
pipa, 27.7.2007 21:18:21
hned na ty prvni strance maj napsany blbosti, zadna zelena (532nm) laserova dioda nejne, je to IR dioda a dva krystaly, kt to IR svetlo prevadej na zeleny, ale to je asi fuk
IXOXI, 27.7.2007 22:52:14
532nm je ještě viditelné světlo s dostatečnou rezervou...
Je o tom například článek na elwebu. :)
DeadMAN, 28.7.2007 01:08:21
Keby si tam hodil link, nenahnevam sa... :) Lebo netusim presne kde to je... A niekto, co vie nieco o pouzivani lasera/vydrze diody...? Prosiim... Nieje to mala investicia, tak chcem vediet co a ako... Inak onedlho mam narodky, tak mozno bude investicia aj vyssia (uvidime co na to rodina:) ), cize nejaky RGY laserik by bol mozno oprimalny...
pipa, 28.7.2007 21:33:25
2 IXOXI: zase s takou rezervou to neni :) i 100mW green lsr je na naky diskarny docela malo

Zdroj pro notebook do auta

, vloženo: 4.6.2007 13:58:00
« » 38535
Chtel bych vas poprosit o nejake vyzkousene schema menice 12V/19V min 4,75A, chci vzit notas na dovolenou, tak by se to hodilo. Predem diky. ;-)
Dohnalek, 4.6.2007 14:13:02
příspěvek akumulátor tam se to probírá
choly, 4.6.2007 15:22:59
http://ok1hra.nagano.cz/dc-dc_converter.pdf
http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=440

vyse zminene schemata vyuzivaji obvodu UC3843, to je ok, ale dokaze mi nekdo poradit jak z toho dostat 19V/4,75A, misto 17V/3A ? diky?
R@dek ® napsat vzkaz uživateli R@dek, 4.6.2007 16:25:41
Větší napětí dostavíš zpětnou vazbou - děličem R5,R6,R7. Větší proud snad vyždímeš úpravou hodnot R8,R9,R10 (nezapomeň dostatečně dimenzovat R10 - já použil pro sichr kombinaci 3x2W odporů) a použitím FETU s nízkým RdsON, samozdřejmě taky lepších diod a kvalitní tlumivky. Já z troho dostal tak 3,5A. napětí naprázdno sem nastavil na 16,5V (transil na výstupu z důvodu ochrany NTB někde kolem 17V) Přičemž napětí mi spadlo tak o 0,8V při těch 3,5A.
R@dek ® napsat vzkaz uživateli R@dek, 4.6.2007 16:28:22
Ale to už je výkon kolem 100W tedy příkon někde kolem 110-120W. Asi budeš muset vybírat dostatečně kvalitní i konektory atp, jinak si ti krásně slijí :-D
choly, 4.6.2007 16:40:29
Njn, holt notas je nenazranej :-) Sorry ze te s tim obtezuju, ale nemoh bys spocitat (napsat) presne hodnoty, nejsem elektrotechnik, jen kutil ? (pri nejhorsim budu muset sahnout po tomhle http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514008O09G0945J2, ale to bych nerad, kvuli cene)
R@dek ® napsat vzkaz uživateli R@dek, 4.6.2007 18:02:20
No odhaduju, že pokud to budeš chtít stavět s kvalitníma součástkama, tak ta cena vyjde kolem 250 Kč. Bohužel teď nemám čas si s tím hrát:-(. Pokud Tě trošku elektrika baví, máš spolehlivý měřák, tak se s tím dá vyhrát... Ale pokud si netroufáš upravit děliče tak, aby jsi z toho dostal 19V, pak raději asi sáhni po "profi" zařízení.
kelly, 4.6.2007 18:52:48
Pro zapojení z toho prvního odkazu:

(http://ok1hra.nagano.cz/dc-dc_converter.pdf)

Napětí na 19V zvedneš přidáním odporu 33K paralelně k R5 (4K7). Tahle úprava je naprosto dostačující pro 99 % NB. Těch skoro 5A bere většina NB špičkově, když startuje a najíždějí všechny mechaniky a podobně. Pokud by jsi patřil k tomu zbývajícímu procentu tak doporučuji (v tomhle pořadí):

-zkontrolovat jestli nepadá napětí na vstupu
-zvětšit kapacitu kondenzátorů na výstupu
- snížit hodnotu R3 až na cca 50% povoleného proudu spínacího fetu
- tlumivtu namotat na jiné jádro (nebo slepit dvě z těch počítačových zdrojů. Po téhle úpravě se z toho dá brát až 10A (víc jsem zatím nepotřeboval)

Kelly
choly, 6.6.2007 15:04:40
kelly: diky, vyzkousim, a pak dam vedet.

R@dek: dělič zapojit/upravit dokazu, jen nemam potrebnou jistotu, tak se radsi ptam ;-)
R@dek ® napsat vzkaz uživateli R@dek, 6.6.2007 15:16:09
jasně, já se taky raději zeptám, než něco zku... Na výstup hoď nějaký transil a můžeš potom být v klidu, že se tam větší napětí nedostane;-)
choly, 25.7.2007 13:50:58
tak, mam to hotove, parada, diky za rady, na strankach aceru jsem se docetl, ze k memu notasu lze pouzit i 65W zdroj, takze tohle to utahne v pohode, zmena stacila opravdu jen pridani toho odporu, a vystupni kondy jsem dal 3×470uF, nejvic hreje ta civka, tranzistor a dioda vlazne...

btw. nevite co delat at ta civka nebzuci? kdyz ji zmacknu mezi prsty tak prestane, pomuze to prelakovat? nebo prelit tavnym lepidlem (to asi ne vzhledem k teplote)?

Jeste jednou diky ;-)
choly, 25.7.2007 14:06:57
jo a jeste bych se chtel zeptat na tu diodu na vstupu, proc neni zapojena v jednom privodnim vodici tak aby pri prepolovani byla zavrena? resp. co se stane se stavajicim zapojenim kdyz ho prepoluju? jetli to dobre chapu, tak "zkratovaci" dioda se otevre, a posle toho co min snese odejde bud dioda nebo pojistka, chapu to dobre?
R@dek, 25.7.2007 16:35:10
No ta dioda by na sobě při normálním provozu ztrácela kolem 0,6 V. To už může být někdy celkem dost - zbytečně to snižuje účinnost a topí (to by ní taky teklo zhruba 4A střední hodnoty proudu). Takový stav, kdy to nějaký matla přepoluje já považuju za vyjímečný. Proto to zapojení diody a pojistky.. v normálním provozu se vůbec dioda neuplatní. Na druhé straně nikdy člověk neví, co s tím kdo udělá a proto to do takových přenopsných zařízení cpu vždy. Při přepolování sice prostřelím diodu (a doufám, že se nerozpojí před tím, než přepálí pojistku), ale klidně ji jednou za život zase vyměním :)Cívku to chce řádně utahovat závity, nebo to zalakuj - ale tak silný drát se zalakuje těžko. Možná bych zkusil použít epoxid... ten vydrží i vyšší teploty - to záleží jak moc ti to hřeje.
choly, 25.7.2007 17:39:32
Jj, s tou diodou me to pak taky napadlo, dik za vysvetleni.

Bohuzel ale nastal jiny problem: kdyz to pichnu doma na zdroj z PC tak tecou asi ty tri-ctyri ampery, napeti (vstup) klesne na 10,8V ale jede to, notebook ukazuje ze je v siti. Kdyz to ale hodim do auta, tak se notebook cca po peti vterinach prepne na provoz z baterie, pritom napeti na vstupu klesne ne cca 12,5V. Napada me jedine ze by autobaterka byla tak tvrdy zdroj, ze na vystupu je potom moc velke napeti a notas ho odmitne - cimz se chrani...

Zkusim tam dat nejaky trimr a trochu to vystupni napeti postelovat, jestli je to tim. Nebo to muze byt jina pricina?
R@dek, 25.7.2007 18:17:32
Napětí na výstupu by mělo být max jako napětí naprázdno... tam asi problém mít nebudeš. Proto sem taky dporučoval dát na výstup transil - tím bys zajistil, že na výstupu nebude nikdy víc, než jmenovité napětí transilu (nevím jak jsou na malinké přepětí NTB citlivé a ani to zkoušet nehodlám). Zkus mrknout, jestli už ti neomezuje proudová pojistka. Chtělo by to změřit VA charakteristiku výstupu - z toho bys poznal jestli ta cívka není namotaná špatně (můžeš třeba přesycovat jádro) a zdroj potom bude měkký. Mně pokleslo výstupní napětí naprázdno/3A asi o 0,5V. A jak sem psal na výstup je lepší nacpat víc kondíků paralelně i když mají menší hodnoty, než jeden velký - důvod je jasný ESR
kelly, 25.7.2007 22:45:25
Choly,

výstupní napětí měniče je stabilizované (do té doby než něco začne omezovat) takže ta Tvoje teorie o přepětí asi bude zcestná.
A pokud to funguje na externí zdroj tak není důvod proč by to nefungovalo na autobaterii. Problém spíš hledej v připojení, autokonektor pro zapalovač (kam to asi strkáš) není pro proud 5A nic moc .... Zkus změřit vstupní napětí přímo na vstupu měniče a výstupní měř na konektoru pro NB. Tím zjistíš nejsnáze jestli je problém v konektorech (nebo taky můžeš mít slabý průřez vodičů) nebo v měniči.

Zaráží mě ta pískající tlumivka. Těch měničů jsem postavil už přes deset a všechny jsou zticha. Přesycením jádra by to být nemělo, ty z počítače hravě přenesou 200W. Spíš zkus změřit kmitočet kde to kmitá nebo aspoň zkontroluj hodnoty součástek v RC členu.
jenda23, 27.7.2007 12:39:17
Me to delalo jednou u zdroje ze na tlumivce nebyly dost utazeny zavity a tak se to nejak rozrezonovalo :-D

Paralelní spojení akumulátorů

mário ® napsat vzkaz uživateli mário
, vloženo: 27.7.2007 11:05:30
« » 39593
Čau lidi.Potřebuju poradit.Když mám dva stejné gelové akumulátory.Můžu je zapojit paralelně pro zvýšení kapacity?Má to pracovat takto budou nabíjený i vybíjený spolu.
jenda23, 27.7.2007 12:03:24
Ano můžeš, dyt fungujou stejně jako klasický Pb aku.;-)

Praskanie

, vloženo: 25.7.2007 11:13:34
« » 39560
Chlapi mam mensi problem, pri prepinani vstupov na zosilnovaci dostavaju repraky velke razy. Predpokladam ze takymto prepinanim skokovo menim potencial na vstupe za prepinacom. Prepinam klasickym otocnym prepinacom kde zem od vsetkych 4 vstupov je spojena so zemou za prepinacom a prepinaju sa len signalne kanaly lavy a pravy.
Otazka znie, ako mam vyriesit tento problem a ci by stacilo len seriovo pozajapat kondenzatory pred kazdym zo 4 vstupom pre lavy aj pravy kanal. Tym by som zabranil prechodu jednosmerneho napatia a tiez tak aj napatovym rozdielom nie?
Hill, 25.7.2007 12:54:42
Ty je tam ještě nemáš?
Zdeno, 25.7.2007 15:35:09
Nie, ale dnes skusim, ake kapacity?
Zdeno, 25.7.2007 15:35:56
Este otazocka, oplati sa kupit do predzosilnovaca aj koncoveho zosilnovaca vstupny AC filter?
Hill, 25.7.2007 23:01:50
Co to je vstupný AC filter?
Přece velikost kondíku musíš zvolit podle vstupního odporu zesilovače, aby ti neomezoval kmitočtový rozsah.
Součin kapacity a vstupního odporu zesilovače by neměl být menší, než 6ms, ale nad 10ms už bývá zbytečně moc.
danhard, 26.7.2007 10:45:16
Hill nebud tak uzkoprsej, do zesilovace vedou taky jine kabely, treba sitovej :o)
Zdeno, 26.7.2007 12:35:18
Poprosim Ta ako si to spocitam? Myslel som vstupny sietovy napajaci filter. Inak Dik moc
Zdeno, 26.7.2007 13:41:17
A nestacili by rezistory napajkovat na kazdy vstup proti zemi? Vyrovnali by tak potencial kazdeho vstupu na rovnaky a nehaluzilo by to...neviem strasne rad by som sa tomu venoval ale odkedy som zamestnany nie je casu.
Hill, 27.7.2007 06:07:56
Stačily by. Jen koukej, aby vstupy s nimi měly potom požadovanou impedanci. Pro většinu zdrojů signálu stačí odpor od 100k nahoru (jen pro krystalovou přenosku se požaduje nejméně 500k, lépe 1M, ale ta nemá vlastní napájení).

šuštanie

mroz
, vloženo: 22.7.2007 18:44:21
« » 39504
zdravim, vie my niekto poradit nejaku jednoduchu schemu ktorov by som odstranil sustanie v repraku ked ho pripojim na zosik alebo aspon co mam hladat DIKES
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 18:51:59
s tým šuštaním odstrániš potom aj zvuk v hodbe pracuj v rovnakom pásme.:-|
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 18:52:59
a nieni to náhodov šum???:-/
mroz, 22.7.2007 18:54:12
asi ano niekedy je pocut aj take bzucanie ako zo zdroja
mroz, 22.7.2007 18:55:22
lebo to je doma postavený zosik 2x40W
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 18:59:06
máš zemnenie do jedného bodu???tienené káble máš???:-/
mroz, 22.7.2007 19:01:16
to neviem ako to zistim? ja to mam pripojene z PC do zosika a zo zosika do reprakov
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:03:58
tienené káble majú + v strede a mínusom je + obalené(cez izoláciu)proste + je v strede a mínus okolo neho
mroz, 22.7.2007 19:05:07
z PC ide taky ale do REPRO ide obycajna dvoljlinka
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:07:00
tak daj tienený hlavne medzy ZDROJ a ZOSILOVAC a na vstup zosilovača tam kam picháš prípojku z PC :-)
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:10:29
tienenie kábela pripoj vždy na mínus
mroz, 22.7.2007 19:12:32
ved na vstup do zosika mam naspajkovane konektory chinch a do toho pichnem chinch s PC :-O a s tim zdrojom som to nepochopil???
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:16:55
niak sme sa nepochopili:-( ,no proste medzi zdroj 4 diody stabilizátorkondenzátory chápeš??tak stade vedie 2 linka do zosilovača tú vymeň za tienenú chápeš???
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:20:27
medzi chinchmi a zosíkom sú tieš káble tie tiež vymeň z tienené (nie pripojovacie z PC do zosíka ale pokračovanie na ne v zosíku)
mroz, 22.7.2007 19:21:10
uz chapem, a to iste mam spravit aj na kable do REPRO? a tienenie zapojim kde?
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:24:09
na repro nemusíš...neprehod + a - mínus ked budeš meniť 2 linku za tienený kábel!! ...:-O
Vasi ® napsat vzkaz uživateli Vasi, 22.7.2007 19:27:52
Kdyz odpojis audio konektor, kterym mas propojeny zesilovac s PC tak brum zustane porad nebo ustane?
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:28:36
a ked to poriadne nechápeš tak to račej nechaj tak lebo ti to ešte zhorí :-|
mroz, 22.7.2007 19:33:17
ked ho odpojim tak to pocut stale
mechanik ® napsat vzkaz uživateli mechanik, 22.7.2007 19:38:33
tak potom už iba to čo píšem
mechanik, 22.7.2007 19:51:32
ten zosík si robil ty?
Geograf, 22.7.2007 20:34:51
Mechaniku radši mu už neraď!! Na to tady nemáš oprávnění a kvalifikaci, přenech to zkušenějším. Si ho doplantal eště víc než byl. :-| :-| :-|
zdeněk, 22.7.2007 21:33:37
dej jsem schéma toho zesilovače, nebo typ stavebnice, ať můžeme radit.
jenda23, 24.7.2007 13:07:30
Skus rozdelat ten zesik a vymen ty kable co vedou od vstupnich konektoru na vstup zesilovače(na plosnak)za stineny pokud sou tak mas treba blbe umistenej koncak, me to dal kdyz byl predzeslovač a vstupni cast koncaku blis trafu nez vykonovy casti koncaku, je mozny ze ty nevykonovy casti chytaj brum z trafa 8-) a ze sou na to sakry nachylny, to muze byt taky pricina tvych potizi :-O
DoubleOne ® napsat vzkaz uživateli DoubleOne, 26.7.2007 11:34:28
geograf: možno mechanikovi nič nehovori pravopis ale blbosti mu neradil .

Problém s nf zesilovačem - praskání v reprobednách

, vloženo: 14.7.2007 01:13:42
« » 39355
Zdar. Mám dotaz, možná mi někdo poradíte.
Koupil jsem starší zesák Nordmende PA1100 philharmonic hifi system (tak z roku 1980) a je tam jeden problém.
Zesilovač zapnu, hlasitost stáhnu úplně na nulu, ale z reproduktorů se ozývá lupání, popraskavání až rány, že repráky chtějí z beden vyskočit. To praskání má charakter jakoby někde přeskakovala statická elektřina nebo jako by někde něco jiskřilo. Na praskání nemá jakýkoliv vliv poloha potenciometrů (hlasitost, balance, basy, výšky) ani poloha přepínačů (vstupy, filtry apod.). Z toho usuzuji na vadu v koncovém zesilovači či ve zdroji. Když do zesáku připojím třeba tuner a vytočím hlasitost třeba na polovinu výkonu, tak levý kanál skoro nehraje a praská hodně, pravý kanál hraje celkem OK a praská jen trošku.
Co jsem dosud udělal:
- přeletoval jsem veškeré plošné spoje ve zdroji, zesilovači a předzesilovači
- vyměnil jsem veškeré elektrolytické kondenzátory ve zdroji a v celém zesilovači
- prostříknul jsem veškeré přepínače Kontaktolem, pořádně jsem je "rozhýbal"
- pomocí osciloskopu jsem se snažil zjistit, kde to praskání vzniká, ale napěťové špičky mi to ukazovalo i ve zdroji i v zesilovači
- desky s plošnými spoji a součástkami jsem očistil od prachu a nečistot (svody?)
- zkusil jsem kable od reprobeden přiletovat přímo na desku zesilovače (mohly být zkorodované kontakty v zásuvkách pro repráky), ale praská to furt.
Nahrál jsem na video (nic moc kvalita) to praskání včetně projevu toho praskání na obrazovce osciloskopu - zde si to můžete stáhnout:
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/94614/IMGP2933.AVI_2.58MB.html

Před časem jsem koupil ještě jiný zesilovač,¨u kterého byla stejná závada, ale to praskání po čase samo od sebe zmizelo a teď hraje zesák jako o život. Taky u toho zesáku jsem pořídil video toho praskání - zde je:
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/50478/trzaskanie-wzmacniacza.AVI_5.84MB.html

Poraďte co s tím, jsem už z toho jelen.
Dík.
Jihra
Sendy, 14.7.2007 03:46:15
Může to být vnitřní vada součástky, hledá se obtížně. Je třeba zařízení rozdělit na malé úseky a ohraničit to na nějakou menší skupinu. Snadný nezarušený test je teplota - lokální ohřev a nebo zmražení jednotlivých součástí a skupin, nebo opravdové vysledování problému.
Ivoš, 14.7.2007 09:29:29
Odpoj konec, kterej praská víc, od napájení a sleduj, jestli se to praskání ještě objeví např. v napájení, v druhým konci a jinde... pokud ne - máš skoro vyhráno :-D
jihra, 14.7.2007 09:36:18
No budu to muset opravdu porozpojovat a začít od trafa, zdroje atd. - no jo ale to se mi právě nechce, bude to drbačka, všude jsou tzv. "ovíjené" spoje, ale co se dá dělat.
jenda23, 16.7.2007 11:59:16
A nemas pruraz na trafu.:-O
jihra, 25.7.2007 23:38:53
Tak jsem konečně přišel na to v čem je problém. Byly vadné 2 tranzistory 2SC1570 v ceně 4 Kč v obvodů korekcí (tedy rádce, který to odhadoval na "výstřelový šum" tranzistoru vyhrává 1. cenu). Po jejich výměně vše šlape jak má, praskání zmizelo. Když jsem hledal náhradu těchto starých japonských tranzistorů, které se už nedají sehnat, tak jsem narazil na pár webů, které vám mohou při hledání náhrad pomoci. Tu jsou:
http://www.datasheets.org.uk/
http://www.datasheetarchive.com/search.php?q=2SC1517&sType=part&ExactDS=Starts - tady vám to vyplivne spoustu odkazů (řádků) a v předposledním sloupci jsou náhrady.
http://www.digchip.com - taky dobré, ale musíte se zdarma zaregistrovat
http://www.datasheet4u.com/html/2/S/C/2SC1570_SanyoSemiconDevice.pdf.html
http://www.datasheetcatalog.com/
http://doc.chipfind.ru/etc/2sa1017.htm
http://www.chipdocs.com/
http://www.mcminone.com/product.asp?catalog_name=MCMProducts&category_name=&produc t_id=2SC1570#specs
A ještě něco praktického:
http://www.nestor.wz.cz/znaceni.html#zn3
http://konstrukt.wz.cz/img/okk.jpg
Ještě jednou všem dík za rady.
Sendy, 26.7.2007 09:37:13
Výstřelový šum to není, je to vada kontaktování nebo něco podobného. Výstřelový šum je něco jiného.
Nejnovější Předchozí 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt