Obávám se, že tento obvod už v můstku běží, takže ee.
kaufy, 6.10.2006 15:42:42
není tedy jakkoliv možné "spojit"i třeba více modulů tohoto zesilovače?
nie ale ak chceš vačši vykon kup si dvojcievkový reproduktor a pripoj 1 modul tohto zosilovača na jednu cievku a 2 na druhu cievku. ale musiš zaručiť ro že oba zosilovače budu pracovať s rovnakou fazou. ak toto nedodržiš tak sa z reprakom rozluč.
vrtacek ® , 6.10.2006 16:32:54
pokud máš dvoucívkovej reprák. tak bys moh na každou cívku dát jeden TDA1562Q a mělo by to mit teoreticky 100-120W
kaufy, 6.10.2006 17:43:17
Diky za rady,jak zaručit aby pracovaly oba zesilovače ve stejné fázi? Stačí mít oba vstupy propojené?A na co bych si měl při tomhle řešení dát pozor?Co se tyče toho dvoucivkoveho repraku, tak by mě zajímalo jestli se dá sehnat...Neslyšel sem o něm.
vrtacek ® , 6.10.2006 20:37:43
no nestači ked spojiš oba vstupy. sprav to takto: spoj teda oba vstupy lepšie je spraviť pre každy modul oddelovaci zosilovač s napriklad ne5532. a potom dať pozor ako zapojiš cievku reproduktora. najlepšie to odskušaš tak, že pripoojiš signal na vstup zosilovača cez diodu, čim ti do zosika pojde len 1 polvlna a na vystup pripojiš repro. a zosilovač ti musi vypudzovať reproduktor bud von alebo do vnutra. a te zosilovač čo pripojiš na druhu cievku musi isť rovkako. čiže spolu von aj dnu. takto vyskušaj oba zosiky ale najskor každy samostatne.takto najjednoduchšie sa to da overiť. ada si dačo s toho pochopil ako som to myslel
Hill, 7.10.2006 08:40:53
Záleží na konstrukci reproduktoru, ale do nějakých 10% trvalého výkonu mu nic neuděláš, i když připojíš jednu cívku opačně. Pokud má cívky ve společné vzduchové mezeře magnetu, vydrží chvíli i plný výkon.
Naopak - lze toho využít k přesnějšímu nastavení úrovní: když jsou cívky zapojené v protifázi, a signály mají vyrovnané úrovně, reproduktor (v ideálním stavu úplně) ztichne. Na tom snad může být nebezpečné jen to, že neslyšíš, kolik do něj rveš. Tak prostě nastav normální snesitelnou hlasitost s jednou cívkou odpojenou, připoj ji a hlasitost se buď zvýší, nebo reprák ztichne. První případ je správně.
kaufy, 7.10.2006 09:05:28
diky, pohcopil sem to.Řeším vlastně problém ja dostat z 14.4V co nejvyšší hudební výkon.Tohle je určitě dobré řešení,ale než bych se do něj pustil, měl bych prozkoumat ještě další možnosti.Našel sem na vašem foru zesilovač s transformátory,myslim že měl kolem 100W,ale nevím jestli je vhodný pro subwofer,popřípadě mi dejte vědět nějaké postřehy na konstrukci výkonějšího zesilovače.
Hill, 7.10.2006 09:23:07
Pokud ti jde pouze o hudební výkon, tak můžeš použít měnič na vyšší napětí. Nebo už zmíněný zesilovač s nábojovou pumpou.
Z autobaterky natvrdo totiž jinak nemůžeš dostat větší hudební výkon, než sinusový.
kaufy, 7.10.2006 09:41:24
jistě,jde o to dostat vyšší napájecí napětí.Konstruovat v autě 2 baterii a její dobíjení je složité.Ikdyž by to vyřešilo problem s napětím-mít ji v serii pouze pro zesilovač.Co se týče měničů DC=DC,tam je problem s vysokou cenou,u výkonové řady kterou bych potřeboval...Jinak sem zkoušel měnič z 12V=na 230v stř. a připojit klasický zesilovač.ztrátami v transformátorech a zkreslením sinusovky se nedostanu na o nic vyšší výkon než 100w.A všechno se to hezky zahřívá,takže to neni nic dobrého.Nevíte někdo o ss.měniči z 12 V =>.S výkonem kolem 300w?
Sendy, 7.10.2006 10:10:03
Naco vymýšlíš takové věci, už se 100W a kvalitními, účinnými repráky tě v autě pozabíjím. Napřed bych se zaměřil tam, kde se nejvíc výkonu ztrácí, tj. na reproduktory. On je sakra rozdíl používat nějaký barevný nočník s citlivostí 75dB/VA/m a používat pořádný reproduktor třeba 98dB/VA/m
kaufy, 7.10.2006 10:19:18
Na co takové věci vymýšlím? Zkus se podívat na kolik vyjde zesilovač,který má stejně nejvíc 90W/out ve 4 kanálovém provedení.Nic co by si mohl normální člověk koupit.Prostě chci postavit audio soutěžní třídy do jednoho upraveného auta...
Sendy, 7.10.2006 10:35:36
Když myslíš, že tou stavbou nějak výrazně ušetříš... na kolik si ceníš svůj čas ?
2 kaufy: ja som tuto problematiku riešil pridanim alternatorov, ktore boli vyhradne na napajanie audiozosilovačov. takto mi odpadol problem s autobateriou a jej nabijanim. problem bol len v tom že si musel mať naštartovane.možno by si mohol pouvažovať i o tejto možnostio.
kaufy, 7.10.2006 11:52:23
To Sendy:To je můj koníček a na cenu práce se nedá dívat...Kupovat zesilovače v obchodě dokáže každý.Zjišťuju jaké jsou alternativy...
kaufy, 7.10.2006 11:55:12
joži: To je dobrý nápad, ale snažím se ho vyřešit jinak.Do motoroveho prostoru už bohužel neni možné vměstnat další alternator.
Sendy, 7.10.2006 11:59:45
Tak si pořiď nějaký malý agregát a dej si ho místo jednoho sedadla, nebo do kufru...
2 kaufy: ked si chceš robiť subvofer do auta, tak by som ti doporučil urodiť si jednoduchy menič s 12V na napatie vyššie trebars 2*25V(taktosom to robil ja) a použiť v nom klasicky plechovy transformator, ktory si lahko spočitaš a ani vela drotu nan neminieš. tak možeš použiť i zosilovače napajane cca napatim 2*25V striedavych. a do 4R zataže ziskať hodne cez 100W.ale treba si však uvedomiť že učinnosť takehoto zosilovača+meniča je len niečo cez 50% takže prikon bude dvojnasobny. a tahat z 55Ah baterie trvalo cez 200W(co je cca 15A)nie je bohvie čo.
Hill, 7.10.2006 12:56:16
Uvědomil sis ale, že mezi 50W a 100W je jen 3dB rozdíl v hlasitosti, při které začne zesilovač zkreslovat?
A že to je rozdíl, který se dá sluchem jen taktak rozeznat?
A že nějakých 25W v každém ze čtyř kanálů v autě ti za 8 hodin nevratně poškodí sluch?
Tak bych se vykašlal na měnič, nechal tam můstkový zesilovač s nábojovou pumpou (do 4 ohmů spolehlivě těch 55W hudebního výkonu při 14V dá). Ale dělej, jak myslíš.
kaufy, 7.10.2006 13:19:46
Nemějte strach o moje zdravi, nejsem sebevrah
.To bych řešil až u toho člověka co si tam na srazu sedne a bude měřit hladinu hluku...Představy že si to pustim cestou do praco sou zcela mylne
ja viem, hille maš pravdu.takto som to riešil ja, a vtej dobe ked som to robil som nevedel o tda1562.
bastlíno, 7.10.2006 13:27:26
Tedy ta mrcha Elliott to katalogove zapojeni opraskla z PE 10/06 a to uz nekdy pred tremi lety :o)