joži, 19.11.2006 21:12:18
Mám, kolik chceš? Vyměním - Sháním RD25A(S), RD27A(S) a KT66
Sendy, 23.11.2006 15:13:33
Na co RD27 ? U kolegy jich asi pár ks leží v ND, a dokonce tuším i Telefunken.
Vzal bych je, kdyby jsi je byl ochoten prodat (nebo vyměnit, ale nevim, co bys mohl chtít a nemít) - zkouším s nima triodový zvuk
, ale ty kousky co mám jsou už docela vydechlé.
Sendy, 23.11.2006 20:20:18
Já je nemám, ale kolega. Promluvím s ním, k čemu je má. Myslím, že by se daly potkat triody, které budou levnější a hlavně jich bude šance posbírat zásobu.
Rebele, pošli mi na mail adresu, pošlu ti je - teď jsem jich koupil několik po dvacce, tak když přidáš na poštovné....
jen se podívám, jestli to není druhá jakost - viz článek níže
Nevím, jakou mají cenu RD27, ale zeptej se, prosím. Já jsem myslel samozřejmě na 300B, ale ta cena... a hlavně to je strašně provařená lampa. Tys myslel kterou?
Sendy, 23.11.2006 21:05:28
Z hlavy si nepamatuju, ale rusové dělali nějaké triody s 40W Pa, a dokonce dvojitou triodu, něco jako GI30, ale s Pa 2x30W.
RD27A a její ekvivalenty jsou dost málo rozšířené, viděl jsem je kdesi v nabídce za 4-5K/ks, takže neperspektivní. To se ruská 300B dá sehnat za třetinu.
Ale tfuj. Sice chápu, že jsou z 300B někteří zapšklí triodo-singlendo-highendisti dosraní, ale zas takový zázrak to není.
Nevím, neslyšel jsem 300b.... ale je pravda že můj triodo-singlendo-lowend s RD27A taky není úplně to co jsem čekal...
Sendy, 24.11.2006 18:23:25
Ty s tou RD27 máš něco postaveno ? Jinak jsem si všimnul, že do módy přišly velké pentody, zapojené na velmi snížené napětí jako triody.
vakuum, 28.11.2006 10:14:22
Ano, postavil jsem takový testovací kousek, ale zvuk je hrozně měkký - přemýšlím, jestli je někde chyba, nebo to je ten pravý triodový zvuk......
Sendy, 28.11.2006 11:26:33
Definuj měkkost zvuku. Tvrdost se měří podle Brinella, Rockwella nebo Wickerse, ale měkkost ? Podle Zvěřiny ?
vakuum, 28.11.2006 12:50:28
Měkký zvuk poskytuje elektroakustické zařízení, jenž vykazuje takové zkreslení, které při subjektivním hodnocení charakteru zvuku zapříčiní nejisté podání detailu na nízkých kmitočtech, při současné absenci agresivních harmonických složek. Není způsoben nedostatkem vysokých kmitočtů.
vakuum, 28.11.2006 12:57:45
....a nelze odstranit výměnou nožiček za speciálně tvarované, ani přístrojovou deskou z mramoru, ba dokonce ani kabelama za 200.000,-
- to abys mě nepodezíral z alchymistického hajendismu. Zkusím poslat schéma.... nejspíš to bude v tom
Sendy, 28.11.2006 13:00:26
Aha... co to je detail na nízkých kmitočtech a nejisté podání ? Já myslel, že nízké kmitočty nesouvisí s tenisem
Člověče, buď technik a řekni to méně dojmologicky !
vakuum, 28.11.2006 13:26:31
Dojem je duležitý, protože nemůžu říct, že zvuk je zkreslený, nebo chybí výšky. Taky nemůžu říct, že chyba je třeba v měkkém zdroji
, nebo kde, protože kdybych to věděl, tak to opravím.... SR, DF ani THD jsem neměřil
Sendy, 28.11.2006 13:58:13
Bohužel, z dojmů podobného typu se těžko dá na cokoliv usuzovat. Bývá běžné, že dojmologicky "měkké basy" znamená to, že zesilovač jede od 8kHz nahoru se sklonem -6dB/oct, "zastřený přenos vokálů" je tak nějak způsoben totálním přesycením výstupáku. Jeden z mých posledních zážitků byl, když u nešťastníka, který tvrdil, že mu "basy burácejí" a když vypne loudness, tak se mu "posune stereoprostor" jsem za pár minut našel, že má už pár let instalovánu propojku, která spojuje L a R signál dohromady před korekcemi. Ale stereoprostor měl prý dobrý, tyhle zesíky podle recenzentů v tom problémy nemívaly