pro neznalé doporučuji použít TDA1562Q. Pro výkon 100W je nutný DC/DC zvyšovací měnič, což vzhledem k oblasti použití nebývá úplně jednoduché pro stavbu. Nejlepší je koupit hotový výrobek, ty ceny se dnes pohybují kolem dvou tisíc za takovýto kousek:
http://data.dexon.cz/ws380600.pdf.
Martin, 29.6.2007 16:45:47
Áááááááááá pán je fajnšmekr. Máte vůbec zakoupen kapacitor ? Bez kapacitoru s modře podsvíceným LCD displejem nemá cenu o 4x100W do auta vůbec uvažovat.
a ještě musí přidat pozlacené svorky na AKU, speciální HiFi kabely od zesu k repro, speciální pojistku do napájení ............
Hill, 29.6.2007 19:09:46
Neblbněte Kukovi hlavu, lidi, on třeba neví, co se na reproduktory píše za nesmysly.
A za co jsou lidi ochotní zaplatit... zlacené kabely a kapacitor...
Přece to, že je na reproduktoru napsáno 100W, neznamená, že k němu musí být stejně výkonný zesilovač, ale že ten výkon po kratší nebo delší dobu vydrží... u neznačkových to znamená obvykle výkon, který reproduktor za necelou sekundu zničí.
Uvedu příklad: 100W P.M.P.O může znamenat 20W hudebního výkonu (ale taky 5W nebo 40W), to znamená, že k němu stačí zesilovač s takovýmto hudebním výkonem.
Ono je to samozřejmě daleko složitější, ale dnešní autorádia umí 4x20W sinus do 4 ohmů, některá, s nábojovou pumpou, zvládají sice sinusový výkon také 20W, ale hudební až 45W (měřit lze za různých podmínek, tak ten údaj vyleze i přes 50W). Už i s takovým výkonem má ale spousta reproduktorů potíže.
Takže, Kuko, co tam máš za reproduktory, ať víme, jaký zesilovač vlastně potřebuješ?
tragedcz, 29.6.2007 19:10:47
jeden?
Inspector, 29.6.2007 21:09:28
Maju vobec tie kapacitory nejaky vplyv v tych autach ??
Hill, 29.6.2007 22:11:44
V jednom autě jsem porovnával, jak to hraje s kapacitorem a jak bez něj.
Do nějakých 4x20W žádný rozdíl slyšet nebyl.
Pak už jsem měl špunty v uších, protože se v tom řevu nedalo jinak být. Takže, jestli tam měl být slyšet rozdíl, už jsem ho přes ty špunty nerozeznal.
Nejspíš byly zbytek zařízení i akumulátor tak dobré, že tomu žádný kapacitor nechyběl.
Ale, chcete-li někdo do toho úspory vrazit, vražte a myslete si, jak to pomohlo.
Inspector, 29.6.2007 22:24:40
Takze ak niekto chce v aute pocuvat hudbu a nie hluk tak s tym kondenzatorom ziadne rozdiely nezisti ...
Ale zasa od tych tunerov s 1kW zosikmi som pocul ze ked tam maju ten kond tak im neblikaju svetla
Hill, 29.6.2007 22:29:01
To leda.
A nechcipa motor :o))
StandaT, 2.7.2007 18:12:53
Stejně vyjde mnohem levněji a lépe koupit druhou baterku a hodit ji přímo dozadu do kufru k "aparatuře". To si, ale tuneři nevědomují a taky to není "free,coll,in" mít v kufru baterku místo nalešťenýho kondíku.
Není to tak dávno co jsem měl v autě (felicia combi) aparát 1 500W ... sinus a to fakt nekecám!!!
-->> miro: 1500W sinus ??? Číms to napájel ?? Se ztrátama v měniči a zesu sem to spočetl na odběr cca 170A při 12V
Vasi ® , 2.7.2007 19:28:08
Pochybuju, ze by to jelo na plnej vykon. Kdyz 100W tak moc
tragedcz, 2.7.2007 21:07:10
Není problém naleštit baterku:D
R@dek, 2.7.2007 22:21:05
tragedcz: Až na ty olověné desky...to by bylo super cool
Já netvdím že to hrálo, já to jen převážel, nakonec kde bych vzal v autě 230V pro QSA 750 že jo
Och, a neviem co sa smejes, a ver mi, neprevazal tam 1500W sin. to QSA je srot, a udavany vykon je na 99,9% len hudobny. Pri zatazeni 1500W sin. by s neho ostala iba horiaca farba na chassy
omlouvám se za hloupý příspěvěk ale ono někdy trochu humoru neuškodí. PS ten aparát jsem skutečně převážel a nebyl to zes QSA ale QSC ISA 750 a ten těch 2x 750W opravdu dá a tak mě napadlo jak by to asi se 4x C5215 v autě hrálo.
pozor QSC a QSA je rozdiel, a podstatny. To QSA vrabaju v vrabloch, zrejme na "srotovisku", a QSC je z ameriky.QSC je dobra firma srovnatelna S CREST audiom, CROWNom,RCF...