No bezne se to paji pajeci pastou, ale tu predpokladam asi nemas ze?
Tohle pouzdro je pekna svina
ohledne pajeni. Muzes zkusit to co jsi napsal, vetsinou tyto pouzdra maji i miniaturni plosku z boku toho pouzdra, ktera by se dala jeste dopajet ultratenkym hrotem, ale je to fakt piplacka. Po jednom pinu to asi nepjde, ale treba vsechny je naraz prejet hrotem a zacinovat a pak prebytecny cin (zkraty) zkusit odstranit licnou. Hadam spravne, kdyz reknu ze to ma roztec vyvodu 0,5mm?
vrtacek, 6.11.2007 20:34:43
rozteč je 0,5mm a pájecí pastou myslíš takovou stříbrnou pastu s jakoby namletejma kouskama cínu? Jestli jo tak to maj ve škole. To tím jako napatlám a pak hodim do trouby prohřát jo?
€gr€s, 6.11.2007 20:46:51
vzorky od maximu su svine co? tiez tu mam 50W zosilnovace v takom debilnom puzdre :)
mam tu aj mensie, presne ako tvoje.. skusal som na to kusky tej medenej odsavacej hadicky.. velmi tenkej.. da sa to, ale e to hrozna, HROZNA piplacka
vrtacek, 6.11.2007 21:14:19
To jo zlatej multiwatt. A taky nechápu, jak to pouzdro může uchladit 2x2W zesilovač v AB třídě. Měděnou odsávací hadičkou? Jak jsi to dělal?
Pajeci pasta je takova seda. Ano, jsou to miniaturni kulicky cinu s primesi tavidla. Zkus to nanest na desku na plisky, pak tam presne na to polozit ten integrac a zahrej v te peci, na takovych 230-250°C. Ale i tak nebudes mit 100% jistotu, ze to bude dobre pripajene, zalezi to i na agresivite te pasty a take na materialu, nebo spise povrchove uprave plosek integrace.
Ale ze jmenovanych zpusobu to nejspis bude ten nejlepsi.
Dost casto byvaji v takovem pouzdre spinane zesilovace, takze tepelne ztraty minimalni. Ze se v tom delaji i tridy AB sem nevedel. Odvod tepla resijou tou ploskou uprostred pouzdra, ta je take pripajena k desce a v ni prokovy, ktere teplo dale odvedou do chladici plochy na druhe strane plosneho spoje.
vrtacek, 6.11.2007 21:36:50
no jo, jenže když nemám desku s prokovy tak mám smůlu a nebo musím nalepit kus chladiče na pouzdro švába
Docela mě baví jak tu rozebíráte pájení tohodle smetí a gratuluju jak jste daleko, otázka je jak pro to děláte plošňáky??
vrtacek, 9.11.2007 17:29:51
hele na laserovce ve škole (obrovská kráva cca 1,5m x 1,5m x 4m) si vytisknu obrázek DPS na pauzák v rozlišení 2400Dpi. A potom spray na výrobu DPS fotocestou, nasvítím, vyvolám, vyleptám a je hotovo.
PS: už ji mam hotovou.
Doma jsem s tim nedelal, ale ikdyby jo, urcite si necham desku udelat, protoze vetsinou jsou potrebne i prokovy.
V zamestnani s temito pouzdry nekdy prichazim do styku...
vrtacek, 9.11.2007 18:05:30
mě na desce vyšla jen jedna propojka takže prokovy jsem nepotřeboval horší to bude s chlazením čipu ale tu už jsem taky promyslel. Pod švábem vyvrtám díru, napájím švába a do té díry naliju trochu cínu, tak abych spojil chladící plošku švába s druhou staranou desky, která je celá měděná.
€gr€s, 9.11.2007 19:35:12
^LOL
pomerne zaujimavy DIY sposob
Vrtáčku, jsi schopen vyfotit detail té desky? Docela by mě zajímal výsledek... Nejjemnější deska co se mi povedla modrou fólií byla pro klasický smd AD9952 (DDS) a chlazení jsem řešil jako ty, prostě díra pod čipem a prolejt cínem až na druhou stranu dps. Kupodivu to ten čip přežil
a i se celkem obstojně chladí.
€gr€s, 9.11.2007 20:25:13
polmilimetrove rozostupy nie su problem pre fotocestu..
ja robim predlohu na pauzak v atramentovej tlaciarni hp deskjet 5150 (max ink level, only blk cartridge)
potom do upraveneho skeneru s UV diodami nasvietit rychlostou 2cm/min, NaOH, FeCl3 a plosak je na svete
male obvody vacsinou pajkujem tak, ze vopred dam trosku cinu na plosky a potom len pritlacim zvrchu mikropajkou, alebo to zakydam poriadne a odsajem tym medenym lankom
vrtacek, 9.11.2007 21:15:13
makro ti asi nevyfotim teď nemam čím, ale mohl bych si pučit zrcadlovku od souseda. Takže zejtra by to mohlo bejt vyfocený, ale nic neslibuji.
vrtacek, 10.11.2007 15:32:14
vrtacek, 10.11.2007 18:48:37
€gr€s: s jakými rozestupy máš v tom skeneru diody
Vrtacku, a na co tam mas ten text, kterej se dava tak, aby byl spravne citelnej, kdyz je to spravne otoceny :o)
€gr€s, 10.11.2007 19:36:35
stredy diod su presne 5 mm od seba, ale mam ich v dvoch radoch cik-cak tie su cca 5 mm od seba tiez
ledky su UV 7000mcd 5mm z ebayu
€gr€s, 10.11.2007 19:43:51
kecam.. nie su PRESNE 5mm od seba... 5,08 mm = 200mil
vrtacek, 10.11.2007 20:56:18
2 dandard: nahoře sem psal, že jsem zapomněl otočit pauzák tak to mam zrcadlově obrácený a je to k ničemu už sem to mam znova a správně
Ivoš, 10.11.2007 22:10:57
2vrtacek: vypadá to slušně, na ostrou fotku to chce stativ (nebo to alespoň nebrat z ruky) a nastastavit vyšší clonu (alespoň 6 ale raději víc) a nechat automatiku foťáku nastavit si potřebný čas. Asi tu modrou fólii budu muset opustit na tydle jemný věci...
€gr€s, 10.11.2007 23:19:14
moze ma niekto oboznamit s tym, co sakra je ta modra folia?
viem len ze sa pouziva na vyrobu plosakov, a ked som ju naposledy videl v elektre tak bola nechutne draha.. takze som sa nou ani nezaoberal
vrtacek, 10.11.2007 23:21:00
joži, 10.11.2007 23:45:34
2egres, ta folia estoji ani za hovno. Skusal som s nou robit plosaky pred fotocestou. Asi je jasne, preco robim fotocestou. Ono je problem dostat s tej folie ten toner na plosak. Niekto to robi s farebnych lepiacich papierov, presne tak ako s foliou, ale neodtrhne to hned, ale necha papier odpocit, a nasledne strhne s plosaku. Ale folia sa moc nerozmoci, tak sa ten obrazec poskodi. Fotocesta je asi najschodnejsia cesta
€gr€s, 11.11.2007 10:27:24
s nazehlovanim toneru som robil... cez farebne papiere.
vysledky boli fajn, ale nikdy viac - je to dost babracka. tych par sto korun do fotocesty sa investovat jednoznacne oplati
taz ® , 11.11.2007 12:48:55
Zkus prosím tě trochu rozvést tu úpravu toho skeneru. Jak daleko máš ledky od skla, nešlo by použít to původní světlo. Mluv, přeháněj...
Martin ® , 11.11.2007 14:11:11
vrtacek: Když budeš mít dostatek světla, tenoučkej hrot a kvalitní tavidlo, tak se to dá připájet i pin po pinu za pár minut. Nejdřív je dobrý si všechny plošky lehce pocínovat, nanýst tavidlo a pak vždyky jenom zahřát plošku těsně u pinu a potáhnout hrot směrem od čipu.
BTW: Dělat rozlitou měď takovymhle způsobem na desce bez prokovů neni dobrej nápad. Když už chceš rozlitou měď, tak by měla bejt z druhý strany bez delších přerušení jinejma spojema. Ale u tohodle čipu to nebude až tak podstatný.
€gr€s, 11.11.2007 16:08:13
50 UV LED roztiahnutych na sirku A4ky, cize na striedacku v dvoch radoch, napajane 12V po trojiciach, prud cca 20mA, vzdialenost od skla od oka -> podla uhla vyzarovania.. u mna asi 2centi, vsetky kruhy sa na skle dostatocne prekryvaju..
s povodnym svetlom som nelaboroval, ale pochybujem, ze z neho vyplieskas nieco vhodne.
rychlost posuvu uvladana narychlo vyrobenym programom v ATmega8, nastavena presne na 2cm/min
vrtacek, 11.11.2007 21:56:09
to Martin: už to mam napájený, po stranách jsou miniaturní plošky a za ty jsem toho švába chytnul k mědi měl jsem tam hafo kalafuny a upravil jsem si hrot mikropáječky do úplné špičky potom jsem to s ní po stranách projel. Vodivě to je spojený a celkem to i pěkně vypadá.
Martin ® , 13.11.2007 09:43:12
vrtacek: nechceš zase poslat foto, jak se ti to povedlo?
docela by mě to zajímalo :) bez nepájivý masky a s obyčejnou kalafunou to určitě nebylo nejjednodušší...
vrtacek, 13.11.2007 15:17:51